26

Det kraxar en korp utanför fönstret. Det kan vara en kråka också, är lite svårt att se eftersom jag ännu inte flyttat till den där magiska söderhavsön där solen alltid skiner och allting är glatt dagarna i ända.

Om jag verkat lite frånvarande den senaste tiden så beror det på att jag håller på att bli äldre.

Hela tiden. Och det märks:
Jag har börjat få vitt hår. Det vill säga, det håret jag inte tappar får nu ibland för sig att växa ut med en väldigt tydlig vit ton.
Jag tränar - inte för att jag ska spela match i något roligt fotbollslag några dagar senare - utan för att jag behöver det för att inte bli tjock.
Jag har hemförsäkring.
Och reseförsäkring.
Jag lagar mat och lägger in det som blir över i lådor att spara till nästa dag.
Jag tycker vissa dagar att det inte är helt sinnessjukt att gilla På Spåret.

...

men mest av allt är jag som vanligt. en drömmare. en som bångstyrigt vägrar rätta sig in i ledet och göra som han borde. som tänker skita i reglerna och brinna tills han slocknar.

Även om han rent tekniskt klassas som vuxen numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0