"Och en dag skulle vi bli konstnärer"

(fritt efter Nour El-Refais sommarprat 2009)

Nittonde juli 2010.
Kära blogg.

Bloggar är tråkigt, det är därför jag är med dig så lite. Du skulle varit en snygg tjej. Eller fotboll. Eller båda två.
Då hade vi kunnat va med varann jämt.

Det här är kanske sista gången jag skriver i dig
Hädanefter när mina tankar ska anta en form så får det bli ritande, bokskrivande eller löprundor.
Jag kan inte umgås med bloggar, jag hoppas du förstår det.
Nåväl. Sista inlägget i bloggen. Sen ska jag leva.

Hej Marcus, om ett halvår fyller du 27 år, och jag tycker du är helt okej.
Här är en lista på saker du önskar dig i födelsedagspresent: En fotbollstjej. En lägenhet. Ett bokkontrakt.

Fotbollstjejen kan även vara en dagisfröken, eller en fotograf, eller en musiker. Det viktigaste är att hon brinner. Bara det är någon som är rotad och eldig samtidigt, alltså snäll och full av lust.
Om du måste välja så välj snäll.
Nej, lust.
Nej, snäll.
Eller vet du vad dö ensam om du inte kan få kombinationen
Hursomhelst, följande måste du ha prickat av till nästa gång du läser det här, du har tio år på dig:

1. du ska ha åkt till Sydamerika och lärt dig spanska.
2. du ska försörja dig på skriveri eller tecknande, helst båda men vafan.
3. du ska ha kommit över ditt grubbleri och fastnat i glädjen i livet.
4. du ska ha gjort något fint i journalistikens tecken för brudarna, blattarna eller bögarna.
5. du ska ha varit sommarpratare.

Off you go. När du är klar skriver vi en ny lista, den ska handla om barn och evig kärlek.
Tills vidare, ta hand om livet. Varje människa du träffar är en del av livet, om än en väldigt liten del. En del av livet är fortfarnade en del av livet.

PS. Att va mätt är en dödssynd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0