42

Mål, mening och svar. Eller start, fras och fråga.
Om ett par veckor, inte många alls, det är visst redan 21 september, så går kontraktet ut. Stugan har blivit kallare den senaste tiden. Frågorna har blivit fler och jag borde nog ta ett beslut.
Vart ska jag ta vägen? Vad ska jag göra? Hur ska jag göra det?

Jag är i Bor. Får inga svar här. Har aldrig fått det. Den här staden, hålan, samhället, platsen, föder inte fram svar. Den föder fram tvivel. Så jag sitter här i vardagsrummet och stirrar ut igen. Rakt in i natten, och tvivlar.

På att jag gjort rätt, sagt rätt, varit rätt. Och på att jag kommer finna det, vara det, bli det. Jag vet det låter tråkigt, svart och ledsamt. Men jag ser nyanserna. Känner skillnaden från förra gången jag satt här. Inte speciellt mycket annorlunda, men vuxnare, visare och mer på väg. Mer åt rätt håll. Inte för att målet blivit klarare utan för att det som inte lockar syns tydligare. Mer övertygad om att vägen är mödan värd, om att klyschorna blivit klyschor av en anledning.

Och jag blir gärna en klyscha. En lycklig klyscha.

Freddie Mercury sjunger "Don´t stop me now"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0