Något som Ledin aldrig skulle sjunga

Och jag undrar är han bättre än mig?

Jag ser att du ler igen. Det där skrattet som lyste upp natten. Och jag tror att du studsar igen, på dansgolvet och i hallen.

Och jag undrar är han bättre än mig? Plockade han ner murar som jag inte såg eller bara sprängde han dem alla? Och jag är glad för din skull kära vän, men i mitt huvud börjar tavlorna med våra minnen att falla.

Och jag undrar är han bättre än mig? Håller han dig varm när det blåser? Får han veta dina hemligheter och visar du honom dina neuroser? Smeker han undan din lugg och får du låna hans vantar? Är hans vardag en du vill dela? Är hans drömmar sådana som du vill uppfylla.

Och jag undrar. Är han bättre än mig?

Kommentarer
Postat av: lina

Ska du inte skriva en bok ändå?

2009-10-06 @ 08:51:33
URL: http://linajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0