Checklista för ett nytt liv

flyttar ju om några dar. Börjar så smått att planera. Och funderar på vad man ska ha med sig till Halmstad, vad är det för liv jag ska leva, vilka slags bopålar ska jag slå ner?

För även om det låter lätt överdrivet så startar man ju faktiskt om på nytt, och bygger upp. Ny stad. Ny lägenhet. Nytt liv.

Att sen staden och människorna är provsmakade sen tidigare hör ju liksom inte hit. Det är ändå samma känsla. En lätt ovisshet någonstans bakom höger öra, som inte skakas på plats om man ruskar på sig. Hur mycket jag än ogillar sanningen så är ju prylarna man tar med sig till ett nytt ställe på väldigt många sätt inte bara en reflektion av den man är utan också av den man försöker vara och kommer att bli. Den som flyttar och tar med sig träningskläder börjar förmodligen träna, den som tar med sig ritblocket sätter sig förmodligen ner och kluddar, och den som tar med sig ett gäng filmer ser förmodligen på minst tre.

Och här kära barn, ska ni få höra en hemlighet. Den som tar med sig allt det där, och ganska mycket till, han sitter mest och är, oförmögen att ta tag i något för det finns så mycket som pockar på hans uppmärksamhet.
Lite har jag lärt mig i alla fall.

Så den här gången blir det inga mängder, inga överfulla hyllor, inga undanskuffade prylar och överbelamrade bord.
Ett lätt liv, ett ledigt liv, ett överskådligt liv.

Lite kläder, några ritblock, och ett par laddare av elektriskt slag. Kanske fåtöljen, den sköna, som köptes för 50 spänn på hittehjälpen.

Sen kör vi. Ny möjligheter, nya äventyr, nya utsikter.

Kommentarer
Postat av: lina

Skulle vilja ha en gilla-knapp här! Låter som en grym idé!

2009-10-29 @ 15:46:31
URL: http://linajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0