Mormor i mitt hjärta

Kanske har skrivit om det här tidigare.
Har definitivt berättat det för folk.

Mormor hade inte mycket saker som skrek "här är jag", "det här tror jag på", inte på det sättet.

Hon var vad man slarvigt kallar en enkel kvinna.

På kylskåpet satt en gul magnet med grön text.

Det stod: "Den kärlek man ger är den enda man får behålla".

Vet inte om det var något livsmotto, riktlinje eller stöttepelare. Men mer väl sammansatta ord får man leta efter. Jag vill tro att det var så hon tänkte, kände och levde. Min mormor. Det är så jag minns henne.

Kommentarer
Postat av: sofie

Vad vackert. Vilken vacker kvinna.

2009-11-24 @ 22:25:01
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0