Blodad tand

Rastlös. Eller stavas det rotlös? Den gnagande, lite lätt kliande känslan av att vilja vara någon annanstans. Sitter bakom skulderbladen och i huvudet, mitt i, fast bakom.

"It's a dangerous business, Frodo, going out of your door," he used to say. "You step into the Road, and if you don't keep your feet, there is no knowing where you might be swept off to.

Jag förstod det inte när jag läste boken, men innebörden har så småningom träffat mig. Det är inte bara chansen eller risken av att hamna på någon annan plats. Det är den mycket stora och verkliga möjligheten att resan i sig blir ett vanebildande gift. Att när du väl satt din fot på vägen så kommer du vilja fortsätta vandra, vartän det må vara.

Jag vet inte vart, men jag vet att jag måste härifrån.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0