Repeat

Eftersom jag var klart med dagens jobb vid kvart över tio (typ) har jag ägnat tid åt att läsa igenom vad jag skrev när min blogg hette cowabunga.

Ojojoj.

Vi snackar tidiga inlägg. Vi snackar saker som jag glömt och trängt undan.
Vi snackar sommaren 2006. Strax innan midsommar. Då allt var så bra. Så annorlunda. Då solen sken och vi tog en cykeltur. Det är märkligt hur saker förändras. Och jag läser andra inlägg. Som låter som jag skrev dem igår. 

Hemsk insikt. 

Är jag en trasig skiva? Går jag på repeat?
Är jag bara en klagande, fotbollsnördande blygis som mest deppar hela tiden?

Och jag kikar på sommaren 2007. Och inser att allt var bra. Så annorlunda då. Då solen sken och vi tog ett bad. Och förra sommaren också. Samma visa. Jag kan inte komma ihåg när solen sken sist. På riktigt sken, på det sättet som den gör när man andas in, känna värmen och le med hela kroppen. 

Och jag skrev så fint och finurligt, och fick kommentarer från så många som var så roliga och kloka. Nu klagar jag bara och skriver så tråkigt och kommentarerna är lika många som Lars Lagerbäcks slutspelspokaler.

Suck.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag läser gärna lite mer depp från en blyg fotbollsnörd... en VM-buckla hade ju varit en fin bonus om nu denna kommentar ökar chansen :D

2009-06-12 @ 04:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0