På västkusten mycket nytt

Och om jag inte hade varit så hungrig  och så trött på kidsens hiphopmusik som brölar i ett hörn av bibblans lokaler dit jag flytt för att kunna kontakta omvärlden så hade det här inlägget blivit något mer än inlägget med världens längsta inledande mening.

Kortfattat:

Allt bra.
Har gått bra.
Vackert väder.
Lagat egen mat.
Intresseklubben antecknar.
Trevligt folk.
Vacker stad.
Helt sanslöst frustrerad över tempot som min "företrädare" jobbar i.
Får bita mig i läppen för att inte skrika.
Muttrar inombords över hur en människa kan vara så selektivt petig. Hur kan det vara  viktigt-med-hot-om-dödsstraff att komma ihåg och flytta en helsida tv-tablå en punkt uppåt men rycka-på-axlarna-sak-samma att glömma ta bort den knallröda vinjetten högst upp på sidan?
Och intresseklubben fortsätter anteckna.

Nu ska jag ut å springa en runda, eller slå på boxningssäcken på logen. Eller sätta mig på balkongen med ett sexpack folle.

... and on that bombshell ska jag imorgon göra hela fyra tv-sidor. På en hel dag.

Kommentarer
Postat av: Mong

Är de inte snälla mot dig? För enkelt?

2009-06-04 @ 18:40:51
Postat av: Olof

De kommer inte att fatta vad som händer när du ska jobba själv sen. Sidorna blir färdiga i ett rasande tempo... Det kommer att få ge ut en extra tidning bara för att hinna med i din takt.

2009-06-04 @ 19:50:40
Postat av: l

2009-06-04 @ 22:17:10
Postat av: lina

haha, jag skrattar gott, men egentligen lider jag med dig eftersom jag förstår PRECIS vad du menar. har varit i samma sits, och vill aldrig vara där igen! du hälsa från olof och får kräva minst en extra tidning!

2009-06-04 @ 22:20:00
URL: http://linajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0