Arbetsmoral

Jag blev klar med det jag ska göra, efter att ha slöat i en timme, runt elvatiden. Som vanligt. Och nu sitter jag här. Med en visfestival utanför fönstret och solsken som vill knacka på. Två dyra skärmar är mina rumskamrater, och en telefon som halvsovande rycker till ibland. Tiden fram till nu har jag fyllt med fäjsbook, vattendrickande, spotifypillande, runtsurfande, gäspande, bloggkollande, sportsurfande och sen fäjsbook igen som start för ännu ett varv i det råtthjul som är min vardag.

Nu låter jag visserligen väldigt bitter men det är bara för att jag är det just idag. Mycket tack vare att jag ser solens strålar utan att känna dess värme. 
Men herregud människa gå och fråga om du kan få göra något mer då? Jo det är ju ett alternativ, men den gången jag frågade för några dagar sedan bläddrade personen i ett par papper, kliade sig lite i huvudet och utsöndrade ett välformulerat "öhhhhhhh jadu det är ju rätt lugnt nu såååå". 

Point taken. 

Så imorgon tänker jag, även om jag fått det ärofyllda uppdraget av att göra ledarsidan, ta med mig en bok för att fördriva tidens mossiga tickande. 

Och nu kom Tomas Ledin-reklamen på Spotify igen. Fy fan. Vilken jävla smörja. "Att inte göra någonting alls - är en underskattad aktivitet" bräker han ur sig, Ledinaren. Nej du Tomas. Där har du fel utav bara helvete. 
Att inte göra någonting alls är förjävla tråkigt efter två dagar. 

Tips på lagliga aktiviteter som fördriver tiden på ett stillasittande jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0