Nästan perfekt

Har varit sjuk ett par dagar. Bättre nu. Lyssnat på Winnerbäck en del. Fastnat för vissa fraser i "Jag fattar ingenting" och "Tätort på en slätt" och "Faller" och ... ja, i stort sett fraser från alla låtar.

Men "Nästan perfekt" är den låt jag vill vara just nu.
Eller inte egentligen kanske. Jag försöker bara skriva något, bra och viktigt, och fint och vackert så att någon vill ligga med mig någon gång. Som alla andra som bloggar alltså.
Eller inte egentligen kanske. Jag försöker bara inte klaga så jävla mycket - för jag är rätt trött på att aldrig vara tilfredställd.
Eller inte egentligen kanske. Jag försöker bara fånga den där känslan som känns allt mindre frekvent och flyktig. Av ett ögonblick, en plats, en person och ett sammanhang som är värt att hålla kvar vid, kämpa för, slå ner i marken och bygga bo vid.

... and on that bombshell ska jag tagga folk på Facebook och drömma om Japanresan jag ska göra i höst.

Som sagt. Nästan perfekt.

Kommentarer
Postat av: Emma

så underbart och skönt inlägg! :)

2009-07-31 @ 15:14:11
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0