Dagens konsumentupplysning

För alla er därute som går och funderar på vilken tv-spelskonsol ni ska köpa:
Jag roade mig nyligen med följande analys av priset på konsol plus fyra handkontroller. Blev lite chockad av resultatet:

Playstation 3: Cirka 5600 kr
Wii: Cirka 5300 kr
Xbox 360: Cirka 3600 kr

Förutsatt alltså att man handlar separata grejer och inte en massa vettiga paketpriser. Wii, alla barnfamiljers älskling, är alltså nästan lika dyr att få upp i vettig drift som Playstation 3, den kraftfullaste av konsolerna. 
Hur detta vara möjligt?
Tja, Wii som konsol må kosta runt 2600, men att köpa tre extra kontroller med Wii Motion Plus och Nunchucks kostar 2700. 
Jämfört med till exempel 360:n som kostar ungefär lika mycket som Wii:n och bara kommer kosta plånboken drygt 1200 för tre extra kontroller. 

Fan vad upplysande jag är. Som Sverker fast med mörkbrun mustasch.

... and on that bombshell är jag ledig imorgon, solstolen here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0