237 klyschor

Såg Avatar för några timmar sedan med ett gäng kompisar. Vi hade lite lätt olika åsikter efter att ha lämnat biosätet. Deras åsikt var att det var en helhäftig film, bra på alla sätt och lätt sevärd fler gånger.
Min åsikt var att det var de mest stereotypt framsketna 237 miljoner dollar jag sett.
Men smaken är ju som baken och alla har rätt till sin egen åsikt.

Min är att man klarar sig fint på att se trailern. Den säger allt om vad som kommer hända.
Vill man ha en vidunderlig visuell upplevelse kan man se Planet Earth-serien istället.

Och är det underhållen man vill bli kan man se Ponyo on the cliff by the sea.
Eller om man är lagd åt det bröliga actionhållet hellre Braveheart. 


Kompisarna och jag var iaf överrens om att det är svårt att komma på en BRA actionfilm. som alltså ger mer än bara klyschorna.



... julen var bra förresten, top fem nånsin tror jag


........

seriöst, var han tvungen att dra "först var det bara ett uppdrag, men sen träffade jag dig och nu älskar jag dig"-snacket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0