Happy, happy, joy, joy

Woho! Mina Spotify-låtar har återvänt. Visste väl att jag aldrig skulle ha vacklat i min fanatiska tilltro till Den Nya Tekniken.

Så tjipp, hej, hallå bloggboken. Vad har hänt sen sist? Vi hörs ju inte så länge numera. Men vi vet ju båda att det bara är för att vi har lite mycket med annat. Att vi ju faktiskt gillar varandra även om vi inte säger det så ofta.
Ja, vad är nytt?
Tja... jag  har lekt med småbarn, spelat Rock Band och Wii, jag har med finurligt leende sagt saker till dem i stil med: Det är ok att ljuga när man är vuxen. Va, fattar du inte? Ingen fara, det kommer du göra om tio år. Vadå tråkigt att sova, läsa och titta på tv? Det kommer du att tycka är jätteroligt om femton år? Vadå äckligt med öl, det kommer du tycka är jättegott om fem år?

Jag har därmed, på mitt eget lilla vis skapat balans i all den kristna moral som överröste mig när jag var barn och på ett väldigt, tycker jag, vackert sätt satt upp både en stor sköld för att skydda dessa barn från kristlighet samtidigt som jag lärt dem ett och annat om livet. Må vara att det så bara varade i den dagen som de stannade i stugan och att det ändå slutade med att den lilla flickan kramade om mig och därmed raserade alla mina försök tll att ingjuta lite rocknroll i hennes medvetande. Hon sjöng för övrigt "Snart är det jag som är Kung" från Lejonkungen en hel kväll, om och om igen.

Annars då? Allt bra med dig bloggboken? Skönt å höra. Jag? Jodå, jag ska inte klaga. Har ju både sprungit, städat, diskat och tvättat idag. Ska nog till och med laga mat och ta ett kvällsdop som pricken över i i denna "hinna ifatt dig själv"-dag.
Har ju läst lite bok också, så det måste man ju få kulturellt intelligenta poäng för. Att jag sedan nog stavade intelligent fel precis gör väl att jag hamnar på plus-minus-noll igen.

Fan vad jag babblar. Blir ju så ibland. Försöker säga något smart och snärtigt men sen står jag där och märker att munnen rör sig och hjärnan för länge sen har gett upp och satt sig i soffan för att hitta lite vettig samhörighet istället.

Och där sätter jag punkt. För att stilla hungern och ha något kvar att prata om nästa gång.
Dave Grohl spotifyar ut "Times like these" och det är bra. Det är riktigt  bra. 

Kommentarer
Postat av: Lina

Här skulle man vilja trycka på en "Like"-knapp...

2009-08-10 @ 16:52:13
URL: http://linajohanna.blogg.se/
Postat av: Emma

"Gud är död, Marx är död och jag mår inte heller så bra" ;)

2009-08-12 @ 01:08:09
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0